Końcoworoczne podsumowanie działań związanych z pomocą psychologiczno-pedagogiczną w przedszkolu

Marzenna Czarnocka

Autor: Marzenna Czarnocka

Data aktualizacji dokumentu: 4 czerwca 2019
Dokument archiwalny
AdobeStock_247519503

W związku w wymogiem przedstawienia radzie pedagogicznej - nie rzadziej niż dwa razy w roku szkolnym - ogólnych wniosków wynikających ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego oraz informacji o działalności przedszkola, dyrektor dokonuje m.in. analizy działań podejmowanych w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej dzieciom, rodzicom i nauczycielom i powinien dokonać oceny ich skuteczności. Już teraz warto również zacząć planować działania na kolejny rok szkolny, w szczególności w odniesieniu do dzieci, które od września zostaną objęte wychowaniem przedszkolnym. Sprawdź, jak wywiązać się z tego zadania. 

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Jakie są zadania przedszkola w związku z organizacją i udzielaniem pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
  • Jaką rolę pełnią obserwacje pedagogiczne.
  • Kto w przedszkolu odpowiada za realizację pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
  • W jakim celu powołuje się zespoły nauczycieli i specjalistów.
  • Jak często należy dokonywać oceny efektywności udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
  • Jakie są 2 ważne czynniki do końcoworocznej analizy efektywności udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
  • Jakie dane i informacje warto przeanalizować przed podsumowaniem działań.
  • Jakie są przykładowe kryteria oceny efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
  • W jakim celu można wykorzystać wnioski z podsumowania oceny efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
  • Jak podsumować pomoc udzielaną dzieciom niepełnosprawnym.
  • Na jakie działania powinny przełożyć się wnioski z pomocy p-p.
  • Jak powinna przebiegać współpraca z rodzicami w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
  • Jak dokumentować pomoc psychologiczno-pedagogiczną w przedszkolu.
  • Jak wygląda pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolu niepublicznym.
  •  

Pozostało jeszcze 93% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli posiadasz już konto – zaloguj się:

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeśli nie masz dostępu,

UTWÓRZ KONTO TESTOWE i skorzystaj z jednorazowego bezpłatnego dostępu na 48 godzin

  • Dostęp do tego konkretnego artykułu oraz do setek pozostałych porad dla przedszkoli publicznych i niepublicznych.
  • Dostęp do bogatej bazy wzorów 738 dokumentów.
Marzenna Czarnocka

Autor: Marzenna Czarnocka

Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej, wykładowca kursów dla nauczycieli i kadry zarządzającej placówek oświatowych.
Numer 129 Kwiecień/Maj 2024 r.
Dodano: 23.04.2024

Numer 129 Kwiecień/Maj 2024 r.

Pokaż listę wydań

Testuj bezpłatnie Portal przedszkolny przez 48 godzin