REGULACJE PRAWNE DOTYCZĄCE ORGANIZOWANIA POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ

Data aktualizacji dokumentu: 17 grudnia 2019
Dokument archiwalny

Każde dziecko ma prawo do otrzymania warunków edukacji odpowiednich do ich potrzeb i możliwości. Warunki te wynikają z dokumentów takich jak orzeczenia i opinie, lub rozpoznania dokonanego przez nauczycieli i specjalistów podczas bieżącej pracy. Przepisy prawa zobowiązują do zapewnienia dzieciom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi warunków edukacji wyrównujących ich szanse edukacyjne oraz gwarantujących im pełne włączenie w życie społeczności przedszkolnej. Oznacza to, że każda placówka działająca w systemie edukacji powinna być odpowiednio przygotowana do udzielenia wsparcia swoim uczniom. Powinno się to odbywać, począwszy od przyjęcia odpowiednich regulacji w prawie wewnętrznym przez sprawdzone procedury i praktyczne rozwiązania wykorzystujące zasoby przedszkola i możliwości wsparcia zewnętrznego, po działania umożliwiające elastyczne reagowanie na specyficzne potrzeby konkretnego ucznia w indywidualnych przypadkach.

Pozostało jeszcze 91% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli posiadasz już konto – zaloguj się:

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeśli nie masz dostępu,

UTWÓRZ KONTO TESTOWE i skorzystaj z jednorazowego bezpłatnego dostępu na 48 godzin

  • Dostęp do tego konkretnego artykułu oraz do setek pozostałych porad dla przedszkoli publicznych i niepublicznych.
  • Dostęp do bogatej bazy wzorów 738 dokumentów.
Wydanie nr 128 Marzec/Kwiecień 2024 r.
Dodano: 26.03.2024

Wydanie nr 128 Marzec/Kwiecień 2024 r.

Pokaż listę wydań

Testuj bezpłatnie Portal przedszkolny przez 48 godzin