Rodzic ma prawo do zapoznania się z wynikami obserwacji wstępnej dziecka. Warto jednak zauważyć, że jeżeli w przedszkolu nie postanowiono inaczej, to rodzice nie muszą podpisywać informacji o wynikach obserwacji dziecka.
Dynamika rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym sprawia, że dokonane jesienią obserwacje są niewystarczające w ocenie gotowości szkolnej, gdyż nie odzwierciedlają osiągnięć rozwojowych po kilku miesiącach edukacji. Ponowną obserwację należy przeprowadzić w kwietniu – jej wyniki mogą stanowić wskazanie do przeprowadzenia pogłębionej diagnozy odroczenia obowiązku szkolnego.
Sposób przekazania informacji rodzicom o wynikach wstępnej analizy gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole powinien być uregulowany wewnętrznie. Jeśli w przedszkolu nie ma praktyki przekazywania wstępnej diagnozy na piśmie, rodzice nie mogą wymagać sporządzenia takiego dokumentu.
© Wiedza i PraktykaStrona używa plików cookies.Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies.