Jak tworzyć scenariusze zajęć rewalidacyjnych dla dziecka z diagnozą Zespołu Aspergera?

Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Data aktualizacji dokumentu: 30 listopada 2023
nauczyciel wsparcie

Przedszkole to środowisko, w którym ujawniają się różne, nie do końca zauważane w rodzinie trudności maluchów. Grupa rówieśnicza na tym etapie życia jest bardzo dynamiczna, dużo się w niej dzieje. Ktoś kogoś zaczepi, popchnie, spróbuje zaprosić do zabawy, ktoś się obrazi, a ktoś inny rozpłacze. Dzieci kształtują umiejętność współpracy, wspólnego spędzania czasu i podejmowania różnorodnych interakcji. Trudności w tym obszarze mogą być związane z Zespołem Aspergera. Często pierwsze wskazania do diagnozy pojawiają się właśnie w okresie przedszkolnym.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • W jaki sposób diagnozuje się i wspiera dziecko z Zespołem Aspergera.
  • Jaka jest charakterystyka Zespołu Aspergera.
  • jakie mogą być obszary do pracy rewalidacyjnej z dzieckiem z Zespołem Aspergera.
  • Jak rozszerzać pole uwagi?
  • W jaki sposób zorganizować zajęcia o emocjach dla dziecka z Zespołem Aspergera.
  • Jak poprowadzić trening rozumienia sytuacji społecznych.
  • Jak prowadzić rewalidację w małej grupie.
  • Jak poprowadzić trening regulacji emocji
  • Rewalidacja a kreatywność – wszystko co powinieneś wiedzieć.

 

Pozostało jeszcze 91% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli posiadasz już konto – zaloguj się:

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeśli nie masz dostępu,

UTWÓRZ KONTO TESTOWE i skorzystaj z jednorazowego bezpłatnego dostępu na 48 godzin

  • Dostęp do tego konkretnego artykułu oraz do setek pozostałych porad dla przedszkoli publicznych i niepublicznych.
  • Dostęp do bogatej bazy wzorów 738 dokumentów.
Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Psycholog, absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim. Obecnie w trakcie Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży w Laboratorium Psychoedukacji w Warszawie. Ukończyła dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Na codzień pracuje w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej i Poradni Zdrowia Psychicznego w Szpitalu im. dr J.Babińskiego w Łodzi. Prowadzi różnorodne projekty edukacyjne w łódzkich szkołach w ramach grupy Kombinat Szklarnia. Wielbicielka włóczęgi po lasach i polach.
Numer 129 Kwiecień/Maj 2024 r.
Dodano: 23.04.2024

Numer 129 Kwiecień/Maj 2024 r.

Pokaż listę wydań

Testuj bezpłatnie Portal przedszkolny przez 48 godzin