- Data: 23.04.2024
Jak stworzyć przedszkolną konstytucję! Scenariusz psychoedukacyjny dla grup przedszkolnych
Konwencja o prawach dziecka przyjęta przez Zgromadzenie Ogólne Organizacji Narodów Zjednoczonych 20 listopada 1989 roku została ratyfikowana przez Polskę w 1991 roku. Każdemu dziecku, niezależnie od płci, pochodzenia, statusu rodzinnego i społecznego, miejsca zamieszkania czy wyznawanej religii przysługują takie same prawa. Niezwykle ważne jest, by dzieci znały swoje prawa. Im bardziej dzieci są świadome swoich praw, tym większa szansa na to, że ujawnią sytuacje ich łamania i poproszą o pomoc w trudnych momentach.
- Data: 23.04.2024
Mam prawa i je znam! Scenariusz krótkiego przedstawienia psychoedukacyjnego na temat praw dziecka dla grup przedszkolnych
Dzieci powinny znać prawa, które gwarantuje im Konwencja Praw Dziecka. Dzięki temu mają możliwość rozpoznania sytuacji, w których ich prawa zostają łamane lub nadużyte. Warto zapraszać je do wspólnej zabawy, w której trudny temat praw zostanie naturalnie oswojony. Poniższy scenariusz może zostać wykorzystany w czasie różnego rodzaju świąt przedszkolnych. Może zostać również zmodyfikowany na potrzeby konkretnej grupy przedszkolnej, skrócony lub rozbudowany.
- Data: 22.04.2024
Krótki trening asertywności. Scenariusz psychoedukacyjny dla dzieci w wieku przedszkolnym
Asertywność to cecha, która bardzo ułatwia budowanie dobrych relacji z innymi. Pozwala ochronić własne potrzeby i uczucia bez zranienia innych, pozwala zadbać o siebie w różnych trudnych sytuacjach. Dzieci w wieku przedszkolnym są z natury bardzo bezpośrednie. Zdarza się, że gubią swoją naturalną asertywność w toku socjalizacji, próbując dopasować się do oczekiwań innych. Zadaniem scenariusza jest wsparcie dzieci w utrzymaniu i rozwoju tego cennego zasobu.