Rozpoznanie potrzeb dziecka w zakresie pomocy p-p w nowym roku szkolnym

Marzenna Czarnocka

Autor: Marzenna Czarnocka

Data aktualizacji dokumentu: 23 lipca 2019
Dokument archiwalny
AdobeStock_56009943

Ważnym zadaniem do wykonania na początku nowego roku szkolnego wobec nowo przyjętych przedszkolaków jest ocena poziomu ich rozwoju oraz potrzeb w zakresie wychowania i uczenia się. Ma to szczególne znaczenie, zarówno w kontekście działań nauczycieli i specjalistów w odniesieniu do konkretnego dziecka oraz całej grupy, jak i w organizacji pracy całego przedszkola w związku z udzielaniem pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Sprawdź, jak wywiązać się z tego zadania i przygotować się do zapewnienia dzieciom odpowiedniego wsparcia ze strony nauczycieli i specjalistów zatrudnionych w przedszkolu. 

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Dlaczego tak ważne jest rozpoznanie potrzeb dzieci uczęszczających do przedszkola.
  • Jakie są zadania nauczycieli wychowawców związane z rozpoznaniem potrzeb dzieci.
  • Jakie są zadania specjalistów zatrudnionych w przedszkolu.
  • W jakim celu warto organizować pracę zespołową nauczycieli i specjalistów i włączać w nią rodziców.
  • W jakim zakresie przedszkole współpracuje z poradnią psychologiczno-pedagogiczną.
  • Na co należy zwrócić uwagę rozpoznając potrzeby dziecka.
  • Jakie mogą być źródła wiedzy o potrzebach dziecka.
  • Jak wykorzystać zebrane podczas diagnozy informacje w kontekście planowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
  • Za co odpowiada dyrektor przedszkola.
  • W jakim celu można powołać zespół ds. udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
  • Za co odpowiadają nauczyciele i specjaliści zatrudnieni w przedszkolu.

Pozostało jeszcze 95% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli posiadasz już konto – zaloguj się:

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeśli nie masz dostępu,

UTWÓRZ KONTO TESTOWE i skorzystaj z jednorazowego bezpłatnego dostępu na 48 godzin

  • Dostęp do tego konkretnego artykułu oraz do setek pozostałych porad dla przedszkoli publicznych i niepublicznych.
  • Dostęp do bogatej bazy wzorów 738 dokumentów.
Marzenna Czarnocka

Autor: Marzenna Czarnocka

Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej, wykładowca kursów dla nauczycieli i kadry zarządzającej placówek oświatowych.
Numer 129 Kwiecień/Maj 2024 r.
Dodano: 23.04.2024

Numer 129 Kwiecień/Maj 2024 r.

Pokaż listę wydań

Testuj bezpłatnie Portal przedszkolny przez 48 godzin