Jak zapoznać dzieci przedszkolne ze standardami ochrony małoletnich?

Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Data aktualizacji dokumentu: 16 stycznia 2024
 Jak zapoznać dzieci przedszkolne ze standardami ochrony małoletnich?

W mediach nietrudno natknąć się na wstrząsającą historię krzywdzonego dziecka. W jaki sposób możemy ochronić najmłodszych przed przemocą? Jak powinni reagować dorośli, czego uczyć dzieci, by prosiły o pomoc? Nowe przepisy w obszarze standardów ochrony małoletnich mówią jasno: wszystkie podmioty pracujące z dziećmi mają obowiązek je wprowadzić od 15 lutego 2024 roku. Co jednak ważne, nie tylko dorośli powinni znać standardy. Już przepisy stanowią, że standardy sporządza się, mając na względzie konieczność ich zrozumienia przez osoby małoletnie. A jak rozmawiać o nich z przedszkolakami? Dowiedz się, jak zapoznać dzieci przedszkolne ze standardami ochrony małoletnich przed krzywdzeniem.

Z tego artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jak zapoznać dzieci w przedszkolu ze standardami ochrony małoletnich?
  • Przed jakimi rodzajami przemocy standardy ochrony małoletnich mają chronić dzieci w wieku przedszkolnym?
  • Jak nauczyć dzieci unikania zagrożeń i respektowania swoich granic?
  • W jaki sposób można przeprowadzać warsztaty dotyczące granic w kontakcie fizycznym z przedszkolakami?
  • Dlaczego zasady dotyczące przeciwdziałania przemocy powinny obowiązywać zarówno dorosłych, jak i dzieci?
  • Jak edukować dzieci w zakresie radzenia sobie w sytuacjach niebezpiecznych?
  • Jak dbać o komfort dzieci i dlaczego współpraca z rodzicami jest kluczowa w procesie poznawania procedur przeciwdziałania i interwencji razie podejrzenia krzywdzenia?
Pobierz również:

Pozostało jeszcze 90% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli posiadasz już konto – zaloguj się:

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeśli nie masz dostępu,

UTWÓRZ KONTO TESTOWE i skorzystaj z jednorazowego bezpłatnego dostępu na 48 godzin

  • Dostęp do tego konkretnego artykułu oraz do setek pozostałych porad dla przedszkoli publicznych i niepublicznych.
  • Dostęp do bogatej bazy wzorów 738 dokumentów.
Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Psycholog, absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim. Obecnie w trakcie Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży w Laboratorium Psychoedukacji w Warszawie. Ukończyła dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Na codzień pracuje w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej i Poradni Zdrowia Psychicznego w Szpitalu im. dr J.Babińskiego w Łodzi. Prowadzi różnorodne projekty edukacyjne w łódzkich szkołach w ramach grupy Kombinat Szklarnia. Wielbicielka włóczęgi po lasach i polach.
Numer 129 Kwiecień/Maj 2024 r.
Dodano: 23.04.2024

Numer 129 Kwiecień/Maj 2024 r.

Pokaż listę wydań

Testuj bezpłatnie Portal przedszkolny przez 48 godzin