Pomoc psychologiczno-pedagogiczna dla dzieci z Ukrainy

Autor: Jagna Niepokólczycka-Gac

Data aktualizacji dokumentu: 23 kwietnia 2022
AdobeStock_447841867

Dzieci z Ukrainy przyjmowane do polskich przedszkoli, oddziałów przedszkolnych i innych form wychowania przedszkolnego wymagają szczególnego traktowania, że zarówno na wrodzone predyspozycje i dysfunkcje, jak i przeżytą traumę. Wsparcia to gwarantuje im pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana w przedszkolu. Dowiedz się, jak zaplanować działania związane z pomocą psychologiczno-pedagogiczną, gdy kluczowym problemem jest bariera językowa.

 Z tego artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jak przedszkole powinno reagować na specjalne potrzeby dzieci z Ukrainy.
  • Jakie warunki kształcenia trzeba zapewnić dzieciom z Ukrainy z niepełnosprawnościami.
  • W jakim zakresie przedszkole powinno współpracować z rodzicami dzieci z Ukrainy.
  • Jak pokonać barierę językową w kontaktach z uchodźcami.
  • Czy dla dzieci z Ukrainy można zorganizować zajęcia korekcyjno-kompensacyjne.
  • Jak integrować dzieci uchodźców z grupą w przedszkolu.

Pozostało jeszcze 95% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli posiadasz już konto – zaloguj się:

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeśli nie masz dostępu,

UTWÓRZ KONTO TESTOWE i skorzystaj z jednorazowego bezpłatnego dostępu na 48 godzin

  • Dostęp do tego konkretnego artykułu oraz do setek pozostałych porad dla przedszkoli publicznych i niepublicznych.
  • Dostęp do bogatej bazy wzorów 738 dokumentów.
Numer 129 Kwiecień/Maj 2024 r.
Dodano: 23.04.2024

Numer 129 Kwiecień/Maj 2024 r.

Pokaż listę wydań

Testuj bezpłatnie Portal przedszkolny przez 48 godzin