Jak wspierać dziecko z niepełnosprawnością intelektualną w przedszkolu ogólnodostępnym?

Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Data aktualizacji dokumentu: 14 sierpnia 2023
Jak wspierać dziecko z niepełnosprawnością intelektualną w przedszkolu ogólnodostępnym?

Okres przedszkolny to czas, w którym dzieci rozwijają się intensywnie na różnych polach. Nawet niezbyt uważny obserwator zobaczy, ile nowych umiejętności zdobędzie przedszkolak w ciągu jednego roku szkolnego. Dla kilkulatka rok to czas wielkich zmian w obszarze emocjonalnym, społecznym i fizycznym. Każde dziecko rozwija się w swoim tempie, u jednego zachodzą szybkie zmiany, inne kształtują swoje zasoby powoli. Jak rozwijają się dzieci z niepełnosprawnością intelektualną? W jaki sposób wspierać w przedszkolu ogólnodostępnym dziecko z niepełnosprawnością intelektualną?

Z tego artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jak rozwijają się dzieci z niepełnosprawnością intelektualną?
  • Na które umiejętności i obszary rozwoju wpływa niepełnosprawność intelektualna?
  • Jakie są możliwe trudności i specyficzne potrzeby dzieci z niepełnosprawnością intelektualną?
  • Jakie są objawy i sygnały wskazujące na niepełnosprawność intelektualną u przedszkolaka?
  • Jakie informacje można uzyskać z wywiadu z rodzicami dziecka z niepełnosprawnością intelektualną?

Pozostało jeszcze 92% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli posiadasz już konto – zaloguj się:

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeśli nie masz dostępu,

UTWÓRZ KONTO TESTOWE i skorzystaj z jednorazowego bezpłatnego dostępu na 48 godzin

  • Dostęp do tego konkretnego artykułu oraz do setek pozostałych porad dla przedszkoli publicznych i niepublicznych.
  • Dostęp do bogatej bazy wzorów 738 dokumentów.
Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Psycholog, absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim. Obecnie w trakcie Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży w Laboratorium Psychoedukacji w Warszawie. Ukończyła dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Na codzień pracuje w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej i Poradni Zdrowia Psychicznego w Szpitalu im. dr J.Babińskiego w Łodzi. Prowadzi różnorodne projekty edukacyjne w łódzkich szkołach w ramach grupy Kombinat Szklarnia. Wielbicielka włóczęgi po lasach i polach.
Numer 129 Kwiecień/Maj 2024 r.
Dodano: 23.04.2024

Numer 129 Kwiecień/Maj 2024 r.

Pokaż listę wydań

Testuj bezpłatnie Portal przedszkolny przez 48 godzin