Rutyna a funkcjonowanie przedszkolne dziecka w spektrum autyzmu

Data aktualizacji dokumentu: 20 lutego 2023
Rutyna a funkcjonowanie przedszkolne dziecka w spektrum autyzmu

Spektrum autyzmu charakteryzuje m.in. skłonność do ograniczonych, powtarzalnych i nieelastycznych wzorców zachowania, wzorców zainteresowań lub wzorców czynności. Dzieci z ASD często wymagają szczególnego podejścia do funkcjonowania w środowisku przedszkolnym. Rutyna i przewidywalność są kluczowe, ponieważ mogą pomóc mu poczuć się bezpiecznie i komfortowo w nowych sytuacjach. Z artykułu dowiesz się m.in. jakie znaczenie odgrywa rutyna w życiu przedszkolnym dziecka w spektrum autyzmu oraz poznasz sposoby jej wprowadzania.

Z tego artykułu dowiesz się m.in.:

  • Czym jest rutyna?
  • Czym są wzorce zachowania, zainteresowań i czynności,o których mowa w ICD-11?
  • W jaki sposób rutyna wpływa na poczucie bezpieczeństwa dziecka?
  • Jak wprowadzić rutynę do codziennego funkcjonowania przedszkolnego dziecka z ASD?
  • Jak radzić sobie z zakłóceniami w codziennej rutynie przedszkolaka?

Pozostało jeszcze 91% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli posiadasz już konto – zaloguj się:

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeśli nie masz dostępu,

UTWÓRZ KONTO TESTOWE i skorzystaj z jednorazowego bezpłatnego dostępu na 48 godzin

  • Dostęp do tego konkretnego artykułu oraz do setek pozostałych porad dla przedszkoli publicznych i niepublicznych.
  • Dostęp do bogatej bazy wzorów 738 dokumentów.
Słowa kluczowe:
spektrum autyzmu
Numer 129 Kwiecień/Maj 2024 r.
Dodano: 23.04.2024

Numer 129 Kwiecień/Maj 2024 r.

Pokaż listę wydań

Testuj bezpłatnie Portal przedszkolny przez 48 godzin