ocena efektywności

  Brak efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu – zadania, możliwe działania, rozwiązania

Brak efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu – zadania, możliwe działania, rozwiązania

Niekiedy trudności w rozwoju ujawniają się od pierwszych dni pobytu dziecka w przedszkolu, ale pomimo podjętych oddziaływań postępy w rozwoju dziecka nie pojawiają się w oczekiwanym tempie. W takich sytuacjach konieczne jest dokonanie analizy dotychczasowych działań, modyfikacja sposobów postępowania lub poszukanie nowych rozwiązań w celu wsparcia dziecka, a niekiedy również nauczyciela i rodziców w rozwoju ich kompetencji. Sprawdź, co robić, gdy ocena efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej dziecku wskazuje na brak progresu. 

Z tego artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jakie mogą być główne przyczyny braku efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu?
  • W jaki sposób współpraca z ekspertami może wpłynąć na poprawę wsparcia dla dzieci w przedszkolu?
  • Jak zmiana organizacji pracy z dzieckiem może przyczynić się do lepszych wyników edukacyjnych i rozwojowych?
  • Jakie kroku może podjąć dyrektor przedszkola, gdy w przedszkolu brakuje specjalistów do pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi?
  • Jaka jest rola poradni psychologiczno-pedagogicznej w wspieraniu przedszkoli w udzielaniu pomocy uczniom i rodzicom?
  • W jaki sposób opinia o funkcjonowaniu dziecka może wpłynąć na proces diagnostyczny?
  • Jakie są zadania i odpowiedzialności dyrektora przedszkola w zakresie pomocy udzielanej dzieciom i rodzicom?
  • Jakie rozwiązania obowiązują w przedszkolach niepublicznych w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej?