Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej w przedszkolu

Agata Staroń

Autor: Agata Staroń

Data aktualizacji dokumentu: 19 stycznia 2024
SI

Niechęć do pracy w grupie i wykonywania poleceń nauczyciela, stres z powodu spożywania posiłków, gdy na talerzu wszystko jest pomieszane, polane sosem itp. Zbyt mocny uścisk w zabawie, niszczenie zabawek, wycofanie i zamknięcie się w sobie w niekomfortowej dla dziecka sytuacji. To tylko kilka z najczęściej występujących objawów zaburzeń integracji sensorycznej u przedszkolaków. Jak pomóc takiemu dziecku, jak wesprzeć rodzica, by nie czuł, że codziennie słyszy skargi i narzekania na swoje dziecko? Tego dowiesz się z tekstu.

Z tego artykułu dowiesz się m.in.:

  • Czym w ogóle są zaburzenia SI oraz w jaki sposób mogą manifestować się u dzieci.
  • Z jakimi wyzwaniami funkcjonowania w środowisku przedszkolnym mierzy się dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz jak można je wspomóc.
  • Jak powinna przebiegać współpraca z rodzicami dla najbardziej efektywnego działania.
  • Kreowanie przyjaznego środowiska. Analiza tego, jak stworzyć dziecku przestrzeń do rozwoju, w której będzie czuło się akceptowane i bezpieczne.

Pozostało jeszcze 92% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli posiadasz już konto – zaloguj się:

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeśli nie masz dostępu,

UTWÓRZ KONTO TESTOWE i skorzystaj z jednorazowego bezpłatnego dostępu na 48 godzin

  • Dostęp do tego konkretnego artykułu oraz do setek pozostałych porad dla przedszkoli publicznych i niepublicznych.
  • Dostęp do bogatej bazy wzorów 738 dokumentów.
Agata Staroń

Autor: Agata Staroń

Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia Uniwersytetu Łódzkiego. Łączy edukację z aspektem rozrywkowym realizując projekty jako animatorka kultury i czasu wolnego. Doświadczona jako psycholog szkolny. Prowadzi warsztaty dla dzieci i młodzieży. Entuzjastka pedagogiki zabawy oraz metod bajkoterapii.
Słowa kluczowe:
integracja sensoryczna
Numer 129 Kwiecień/Maj 2024 r.
Dodano: 23.04.2024

Numer 129 Kwiecień/Maj 2024 r.

Pokaż listę wydań

Testuj bezpłatnie Portal przedszkolny przez 48 godzin