Integracja sensoryczna w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym – kiedy potrzebna jest terapia SI?

Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Data aktualizacji dokumentu: 20 marca 2023
Integracja sensoryczna w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym – kiedy potrzebna jest terapia SI?

Gdy dorosły czuje, że jest za głośno, prosi o ciszę. Gdy czuje się źle w ubraniach z wełny, po prostu ich sobie nie kupuje. Gdy nie lubi być dotykany, nie wita się uściskiem. Te same trudności w życiu przedszkolaka urastają do rangi ogromnych przeszkód. Powodują niezrozumiałe dla otoczenia reakcje. Płacz, krzyk, wycofanie z zabawy, lęk i złość. Dlaczego? Ponieważ dopiero kształcą się umiejętności identyfikacji i wyrażania własnych potrzeb. Dlaczego niektóre dzieci reagują silniej w określonych sytuacjach niż ich rówieśnicy? Czym jest tajemnicza integracja sensoryczna? Kiedy zalecana jest terapia SI i w których przypadkach dziecko powinno zaleźć się pod opieką terapeuty SI?

Z tego artykułu dowiesz się m.in.:

  • Czym jest integracja sensoryczna?
  • Czym są system przedsionkowy i system proprioceptywny?
  • Jaką rolę w rozwoju dziecka odgrywają bodźce zmysłowe?
  • Czym są zaburzenia integracji sensorycznej?
  • Jak rozpoznać trudności z zakresu SI u przedszkolaka?
  • Kiedy zalecana jest terapia integracji sensorycznej?
  • Jak stymulować rozwój integracji sensorycznej w przedszkolu?

Przeczytaj również:

Pozostało jeszcze 88% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli posiadasz już konto – zaloguj się:

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeśli nie masz dostępu,

UTWÓRZ KONTO TESTOWE i skorzystaj z jednorazowego bezpłatnego dostępu na 48 godzin

  • Dostęp do tego konkretnego artykułu oraz do setek pozostałych porad dla przedszkoli publicznych i niepublicznych.
  • Dostęp do bogatej bazy wzorów 738 dokumentów.
Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Psycholog, absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim. Obecnie w trakcie Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży w Laboratorium Psychoedukacji w Warszawie. Ukończyła dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Na codzień pracuje w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej i Poradni Zdrowia Psychicznego w Szpitalu im. dr J.Babińskiego w Łodzi. Prowadzi różnorodne projekty edukacyjne w łódzkich szkołach w ramach grupy Kombinat Szklarnia. Wielbicielka włóczęgi po lasach i polach.
Numer 129 Kwiecień/Maj 2024 r.
Dodano: 23.04.2024

Numer 129 Kwiecień/Maj 2024 r.

Pokaż listę wydań

Testuj bezpłatnie Portal przedszkolny przez 48 godzin