Diagnoza gotowości szkolnej dziecka z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego

Autor: Jagna Niepokólczycka-Gac

Data aktualizacji dokumentu: 28 marca 2022
AdobeStock_464898038

Wiosna to czas podsumowań całorocznej pracy z dziećmi w przedszkolu. Jedną z najważniejszych form jest diagnoza gotowości szkolnej. Przybiera ona specyficzną rolę zwłaszcza wobec dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego. Dowiedz się, czy wobec tej grupy dzieci stosuje się inną formę i przebieg diagnozy. Upewnij się także, czy można zrezygnować z diagnozy gotowości szkolnej, jeżeli rodzice wcześniej podjęli decyzję o odroczeniu obowiązku szkolnego dziecka z orzeczeniem.

Z tego artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jak wykorzystać obserwacje pedagogiczne w formułowaniu diagnozy gotowości szkolnej dziecka z orzeczeniem.
  • W jaki sposób w diagnozie gotowości szkolnej uwzględnić niepełnoprawność dziecka np. Autyzm, zespół Aspergera.
  • Jaka jest rola diagnozy przedszkolnej w dalszej edukacji dziecka.
  • Czy rodzice mają obowiązek przedłożyć dokument diagnozy w szkole, do której ma uczęszczać dziecko.

Pozostało jeszcze 91% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli posiadasz już konto – zaloguj się:

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeśli nie masz dostępu,

UTWÓRZ KONTO TESTOWE i skorzystaj z jednorazowego bezpłatnego dostępu na 48 godzin

  • Dostęp do tego konkretnego artykułu oraz do setek pozostałych porad dla przedszkoli publicznych i niepublicznych.
  • Dostęp do bogatej bazy wzorów 738 dokumentów.
Numer 129 Kwiecień/Maj 2024 r.
Dodano: 23.04.2024

Numer 129 Kwiecień/Maj 2024 r.

Pokaż listę wydań

Testuj bezpłatnie Portal przedszkolny przez 48 godzin