Jak pracować nad rozwojem koncentracji uwagi u dziecka w wieku przedszkolnym

Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Data aktualizacji dokumentu: 9 lutego 2024
  Jak pracować nad rozwojem koncentracji uwagi u dziecka w wieku przedszkolnym

Nie skupia się w ogóle! Nie jest w stanie wysiedzieć nad zadaniem nawet pięciu minut. Nie słucha, co do niego mówię. Nie potrafi powtórzyć polecenia. Podobne komentarze są codziennością dzieci, które mają trudności w zakresie koncentracji uwagi. Zdarza się, że dorośli stawiają dzieciom wymagania powyżej aktualnych możliwości poznawczych. Jaki poziom koncentracji uwagi powinno osiągnąć dziecko w okresie przedszkolnym? Jak wspierać przedszkolaki z trudnościami? Dowiedz się, jak świadomie wspierać rozwój koncentracji uwagi u dziecka w wieku przedszkolnym. 

Z tego artykułu dowiesz się m.im.:

  • Jaki poziom koncentracji uwagi jest normą dla dziecka w wieku przedszkolnym?
  • Jakie są dwa rodzaje uwagi i jakie mają znaczenie w procesie koncentracji?
  • Czy istnieją specyficzny czas koncentracji uwagi odpowiedni dla wieku?
  • Dlaczego dorośli czasami nieprawidłowo oceniają możliwości koncentracji uwagi u dzieci?
  • Jakie metody i techniki mogą wspierać rozwój koncentracji uwagi u przedszkolaków?
  • Jak można wpływać na umiejętność koncentracji uwagi u dzieci w wieku przedszkolnym?
  • Jak rozpoznać trudności w zakresie koncentracji uwagi u dziecka i kiedy należy szukać pomocy?
  • W jaki sposób pracować indywidualnie z dzieckiem, które ma trudności z koncentracją uwagi?

Pozostało jeszcze 86% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli posiadasz już konto – zaloguj się:

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeśli nie masz dostępu,

UTWÓRZ KONTO TESTOWE i skorzystaj z jednorazowego bezpłatnego dostępu na 48 godzin

  • Dostęp do tego konkretnego artykułu oraz do setek pozostałych porad dla przedszkoli publicznych i niepublicznych.
  • Dostęp do bogatej bazy wzorów 738 dokumentów.
Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Psycholog, absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim. Obecnie w trakcie Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży w Laboratorium Psychoedukacji w Warszawie. Ukończyła dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Na codzień pracuje w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej i Poradni Zdrowia Psychicznego w Szpitalu im. dr J.Babińskiego w Łodzi. Prowadzi różnorodne projekty edukacyjne w łódzkich szkołach w ramach grupy Kombinat Szklarnia. Wielbicielka włóczęgi po lasach i polach.
Słowa kluczowe:
koncentracja uwagi
Numer 129 Kwiecień/Maj 2024 r.
Dodano: 23.04.2024

Numer 129 Kwiecień/Maj 2024 r.

Pokaż listę wydań

Testuj bezpłatnie Portal przedszkolny przez 48 godzin