Opinia o potrzebie WWR a kategorie niepełnosprawności dotyczące kształcenia specjalnego

Marzenna Czarnocka

Autor: Marzenna Czarnocka

Data aktualizacji dokumentu: 16 lutego 2024
  Opinia o potrzebie WWR a kategorie niepełnosprawności dotyczące kształcenia specjalnego

Wczesne wspomaganie przysługuje dzieciom, u których rozpoznano niepełnosprawność. Rodzaj niepełnosprawności nie jest uzależniony od kategorii niepełnosprawności, z uwagi, na które wydawane są orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego. W związku z tym, jeśli dziecko posiada orzeczenie o niepełnosprawności i w ocenie zespołu wymaga wczesnego wspomagania, można mu wydać opinię o takiej potrzebie.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Gdzie mogą być tworzone zespoły wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i jaki jest ich cel?
  • Jakie są kryteria stwierdzania niepełnosprawności dziecka w kontekście wczesnego wspomagania rozwoju?
  • Czy przepisy prawa oświatowego określają konkretny katalog niepełnosprawności uprawniających do otrzymania opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju?
  • Na podstawie jakich informacji zespół orzekający ocenia potrzebę WWR?
  • Czy dziecko bez orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego może otrzymać opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju?

Pozostało jeszcze 72% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli posiadasz już konto – zaloguj się:

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeśli nie masz dostępu,

UTWÓRZ KONTO TESTOWE i skorzystaj z jednorazowego bezpłatnego dostępu na 48 godzin

  • Dostęp do tego konkretnego artykułu oraz do setek pozostałych porad dla przedszkoli publicznych i niepublicznych.
  • Dostęp do bogatej bazy wzorów 738 dokumentów.
Marzenna Czarnocka

Autor: Marzenna Czarnocka

Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej, wykładowca kursów dla nauczycieli i kadry zarządzającej placówek oświatowych.
Numer 129 Kwiecień/Maj 2024 r.
Dodano: 23.04.2024

Numer 129 Kwiecień/Maj 2024 r.

Pokaż listę wydań

Testuj bezpłatnie Portal przedszkolny przez 48 godzin