Konsultacje rodzicielskie w przedszkolu – jak zaprosić rodzica do współpracy, aby odnieść sukces

Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Data aktualizacji dokumentu: 19 czerwca 2023
Konsultacje rodzicielskie w przedszkolu – jak zaprosić rodzica do współpracy, aby odnieść sukces

Jednym z podstawowych obowiązków każdego nauczyciela jest prowadzenie obserwacji pedagogicznej mającej na celu wczesne rozpoznanie u dziecka dysharmonii rozwojowych i podjęcie wczesnej interwencji. Interwencja nie będzie jednak możliwa bez współpracy z rodzicami. W praktyce pozyskanie w rodzicach partnerów może być trudne. W szczególności jeżeli już na etapie konsultacji poczują się odpowiedzialni za trudności rozwojowe swojego dziecka i przyjmą postawę obronną. W artykule wyjaśniamy, jak przeprowadzić konsultacje rodzicielskie w przedszkolu, aby rodzic poczuł się zaproszony do wspólnej pracy na rzecz dziecka.

Z tego artykułu dowiesz się m.in.:

  • O jakich zauważonych trudnościach dziecka warto rozmawiać z rodzicami? 
  • Jakie przekonania towarzyszą nauczycielom i rodzicom w odniesieniu do trudności dziecka?
  • Jakie są oczekiwania nauczycieli i rodziców w związku z konsultacjami?
  • Jak zaprosić rodzica do rozmowy o trudnościach dziecka, aby nadmiernie go nie niepokoić?
  • Jakich sformułowań w rozmowie z rodzicem unikać, a jakie stwarzają szanse na pozyskanie w rodzicu partnera? 
  • W jaki sposób przygotować się do spotkania z rodzicami, jakie informacje i propozycje przekazać?
  • Co może utrudnić nawiązanie współpracy z rodzicami?
  • O czym pamiętać, organizując spotkanie z rodzicami?
  • Jak radzić sobie z oporem rodziców?
Obejrzyj webinar:

Pozostało jeszcze 92% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli posiadasz już konto – zaloguj się:

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeśli nie masz dostępu,

UTWÓRZ KONTO TESTOWE i skorzystaj z jednorazowego bezpłatnego dostępu na 48 godzin

  • Dostęp do tego konkretnego artykułu oraz do setek pozostałych porad dla przedszkoli publicznych i niepublicznych.
  • Dostęp do bogatej bazy wzorów 738 dokumentów.
Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Psycholog, absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim. Obecnie w trakcie Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży w Laboratorium Psychoedukacji w Warszawie. Ukończyła dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Na codzień pracuje w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej i Poradni Zdrowia Psychicznego w Szpitalu im. dr J.Babińskiego w Łodzi. Prowadzi różnorodne projekty edukacyjne w łódzkich szkołach w ramach grupy Kombinat Szklarnia. Wielbicielka włóczęgi po lasach i polach.
Numer 129 Kwiecień/Maj 2024 r.
Dodano: 23.04.2024

Numer 129 Kwiecień/Maj 2024 r.

Pokaż listę wydań

Testuj bezpłatnie Portal przedszkolny przez 48 godzin