W jaki sposób rozmawiać z rodzicem o trudnościach dziecka obserwowanych w przedszkolu?

Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Data aktualizacji dokumentu: 21 lutego 2024
rozmowa z rodzicami

Przedszkole jest często pierwszym środowiskiem, w którym dziecko funkcjonuje poza rodziną. Jego rozwój staje się obiektem obserwacji osób, które nie są z nim związane tak blisko jak rodzice czy dziadkowie. Maluch trafia do grupy rówieśników, wraz z którymi zdobywa kompetencje społeczne. Czasami dopiero na tle równolatków widoczne stają się trudności, którymi trzeba się zainteresować i zaopiekować. W jaki sposób rozmawiać o nich z rodzicem? Jak sprawić, by rozmowa zaowocowała wspólną strategią działania?

Z tego artykułu dowiesz się m.in.:

  • Kiedy pojawiają się pierwsze symptomy świadczące o trudnościach dziecka?
  • Jak zaprosić rodziców na rozmowę o trudnościach dziecka?
  • Jakie emocje mogą towarzyszyć rodzicowi w czasie pierwszej konsultacji?
  • Jak skutecznie przeprowadzić rozmowę o trudnościach dziecka?
  • W jaki sposób przedstawić swoje obserwacje o funkcjonowaniu dziecka w przedszkolu?

Pozostało jeszcze 92% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli posiadasz już konto – zaloguj się:

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeśli nie masz dostępu,

UTWÓRZ KONTO TESTOWE i skorzystaj z jednorazowego bezpłatnego dostępu na 48 godzin

  • Dostęp do tego konkretnego artykułu oraz do setek pozostałych porad dla przedszkoli publicznych i niepublicznych.
  • Dostęp do bogatej bazy wzorów 738 dokumentów.
Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Psycholog, absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim. Obecnie w trakcie Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży w Laboratorium Psychoedukacji w Warszawie. Ukończyła dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Na codzień pracuje w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej i Poradni Zdrowia Psychicznego w Szpitalu im. dr J.Babińskiego w Łodzi. Prowadzi różnorodne projekty edukacyjne w łódzkich szkołach w ramach grupy Kombinat Szklarnia. Wielbicielka włóczęgi po lasach i polach.
Słowa kluczowe:
współpraca z rodzicami
Numer 129 Kwiecień/Maj 2024 r.
Dodano: 23.04.2024

Numer 129 Kwiecień/Maj 2024 r.

Pokaż listę wydań

Testuj bezpłatnie Portal przedszkolny przez 48 godzin