Wsparcie dziecka z wadą słuchu w przedszkolu ogólnodostępnym

Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Data aktualizacji dokumentu: 22 kwietnia 2023
Wsparcie dziecka z wadą słuchu w przedszkolu ogólnodostępnym

Inkluzywne przedszkola to miejsca, w którym bawią się i uczą dzieci o bardzo różnych potrzebach. W tej samej grupie znajdziemy maluchy, które nie wykazują cech żadnej niepełnosprawności, i dzieci, które zmagają się na co dzień z różnymi ograniczeniami. Czasami te kłopoty ujawniają się dopiero w okresie edukacji przedszkolnej. Poważnym utrudnieniem w edukacji i kontaktach z innymi są wady słuchu. Jak zaopiekować się przedszkolakiem z tego rodzaju deficytem, by zapobiec wykluczeniu i przygotować go do dalszej nauki?

3. Wywiad medyczny:

  • przebieg diagnozy dziecka,
  • dotychczasowa opieka medyczna,
  • plany na dalsze interwencje medyczne,
  • rokowania i zalecenia specjalistów,
  • opieka specjalistów innych niż lekarze (psychologa, logopedy, pedagoga specjalnego.

Z tego artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jak klasyfikowane są rodzaje zaburzeń słuchu?
  • Czy dziecko z poważną wadą słuchu może uczęszczać do przedszkola ogólnodostępnego?
  • Z jakimi trudnościami mierzy się dziecko z wadą słuchu w przedszkolu?
  • Jak przygotować się do pracy z dzieckiem z wadą słuchu?
  • Dziecko z deficytem w zakresie słuchu funkcjonuje w grupie rówieśniczej.
  • Jak zaaranżować przestrzeń w przedszkolu, do którego uczęszcza dziecko z wadą słuchu?

Pozostało jeszcze 92% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli posiadasz już konto – zaloguj się:

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeśli nie masz dostępu,

UTWÓRZ KONTO TESTOWE i skorzystaj z jednorazowego bezpłatnego dostępu na 48 godzin

  • Dostęp do tego konkretnego artykułu oraz do setek pozostałych porad dla przedszkoli publicznych i niepublicznych.
  • Dostęp do bogatej bazy wzorów 738 dokumentów.
Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Psycholog, absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim. Obecnie w trakcie Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży w Laboratorium Psychoedukacji w Warszawie. Ukończyła dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Na codzień pracuje w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej i Poradni Zdrowia Psychicznego w Szpitalu im. dr J.Babińskiego w Łodzi. Prowadzi różnorodne projekty edukacyjne w łódzkich szkołach w ramach grupy Kombinat Szklarnia. Wielbicielka włóczęgi po lasach i polach.
Numer 129 Kwiecień/Maj 2024 r.
Dodano: 23.04.2024

Numer 129 Kwiecień/Maj 2024 r.

Pokaż listę wydań

Testuj bezpłatnie Portal przedszkolny przez 48 godzin