• WSZYSTKIE
  • 2020
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016

Spis treści wydania drukowanego

Temat numeru

  • Choroba zawodowa pracownika – poznaj zasady postępowania i wykorzystaj wzory dokumentów

    Każdy przypadek podejrzenia choroby zawodowej wymaga zawiadomienia odpowiednich organów, zaś wystąpienie samych objawów choroby zawodowej już rodzi konieczność przeniesienia pracownika na inne stanowisko.  Sprawdź, jakie obowiązki ciążą na dyrektorze przedszkola od momentu podejrzenia objawów choroby zawodowej po decyzję o jej stwierdzeniu.

Artykuły

  • Drzwi zamknięte na klucz – czy to właściwy sposób zapewnienia bezpieczeństwa w przedszkolu?

    Dyrektor przedszkola powinien zastosować wszystkie możliwe środki uniemożliwiające swobodne wyjście dziecka poza teren przedszkola bez opieki osoby dorosłej. W wielu przedszkolach za właściwe rozwiązanie uznaje się zamknięcie drzwi wejściowych na klucz – sprawdź czy takie postępowanie jest właściwe i jakie alternatywne metody zapewnienia bezpieczeństwa zastosować w przedszkolu.
  • Diagnoza przedszkolna a informacja o gotowości do rozpoczęcia nauki – na czym polega zmiana przepisów

    W ostatnim okresie w środowisku nauczycielskim pojawiło się pytanie – czy informacja o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole ma być opracowana wyłącznie na podstawie prowadzonych obserwacji? Rozwiewamy wątpliwości –regulacje dotyczące obserwowania i diagnozowania dzieci uczęszczających do przedszkola się nie zmieniły.
  • Dobre praktyki – doradztwo zawodowe w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną

    Z przepisów prawa oświatowego nie wynika, aby w stosunku do dzieci z niepełnosprawnością intelektualną należało zrezygnować z realizacji treści z zakresu doradztwa zawodowego. Ważne jest jednak, aby sposoby realizacji były dostosowane do potrzeb i możliwości dzieci.
  • Goście w przedszkolu – czy mogą samodzielnie prowadzić zajęcia z dziećmi?

    Powadzenie zajęć przez zaproszonych do przedszkola gości to nie tylko atrakcja dla dzieci, ale także jeden z elementów większości programów wychowania przedszkolnego. Większość dyrektorów pamięta, że goście nie są uprawnieni do sprawowania nadzoru nad dziećmi, jednak co w sytuacji gdy zajęcia prowadzi policjant?
  • Czy nauczycielka może zabrać na wycieczkę przedszkolną swoje dziecko

    W edukacji przedszkolnej wycieczki są pożądaną, choć trudną dla nauczyciela formą pracy z dziećmi wymagającą starannego przygotowania i rzetelnej realizacji zamierzonych celów dydaktyczno-wychowawczych. Zdarza się, że nauczycielki chciałby, aby w wycieczce uczestniczyły także ich dzieci niebędące wychowankami przedszkola. Dowiedz się, czy to możliwe.
  • Doskonalenie zawodowe z dotacji na dzieci niepełnosprawne to wydatek, który zostanie zakwestionowany

    Z  dotacji na dzieci posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego nie można pokrywać kosztów szkoleń i studiów podyplomowych, nawet jeżeli dotyczą nauczycieli prowadzących zajęcia z dziećmi posiadającymi orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.
  • Urlop nauczyciela zatrudnionego w szkole i przedszkolu – jak zorganizować zajęcia w czasie ferii szkolnych

    Nauczyciel zatrudniony jednocześnie w szkole i przedszkolu w czasie ferii zimowych korzysta z urlopu wypoczynkowego, jeżeli w szkole realizuje większą liczbę godzin niż w przedszkolu oraz gdy liczba godzin jest równa dla obu typów placówek. W jaki sposób należy zorganizować pracę przedszkola w czasie ferii, kiedy nauczyciel przebywa na urlopie?
  • Dzieci w wieku od 3 do 6 lat mogą uczęszczać do jednego oddziału

    Oddział przedszkola powinien obejmować dzieci w zbliżonym wieku. Nie zawsze jednak dyrektor ma możliwość utworzenia kilku oddziałów dla każdej grupy wiekowej. Czy w takiej sytuacji do jednego oddziału mogą uczęszczać dzieci w wieku od 3- i 6-letnie?
  • 13 zasad które należy wykorzystać w procesie budowania wizerunku przedszkola

    Tworzenie wizerunku przedszkola to długotrwały i wieloaspektowy proces obejmujący działania na różnych obszarach i trwający w zasadzie tak długo, jak długo istnieje przedszkole. Jak budować wizerunek, aby przedszkole zostało zauważone i zapamiętane nie tylko przez rodziców i dzieci, ale również środowisko lokalne?

Aktualnie przeglądasz

styczeń/luty 2019 - Nr 59
4AZ_59-1

Testuj bezpłatnie Portal przedszkolny przez 48 godzin