Jak rozmawiać z nauczycielem po zakończeniu obserwacji prowadzonych zajęć

Małgorzata Celuch

Autor: Małgorzata Celuch

Data aktualizacji dokumentu: 8 stycznia 2024
  Jak rozmawiać z nauczycielem po zakończeniu obserwacji prowadzonych zajęć

Dyrektor przedszkola, w ramach sprawowanego nadzoru pedagogicznego, obserwuje prowadzone przez nauczycieli zajęcia i czynności wynikające z działalności statutowej. Każdą obserwację powinna kończyć rozmowa i omówienie wniosków. Dowiedz się, jak rozmawiać z nauczycielami, aby – nawet jeżeli wskażesz uchybienia – motywować ich do rozwoju i podnoszenia jakości pracy.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • W jaki sposób dyrektor przedszkola może opracować procedurę prowadzenia obserwacji w przedszkolu?
  • Pięć rodzajów obserwacji w przedszkolu – sprawdź, jaki jest ich cel?
  • Czy po zakończonej obserwacji trzeba przeprowadzić rozmowę z nauczycielem przedszkola?
  • Na jakie 8 zagadnień warto zwrócić uwagę przeprowadzając rozmowę z nauczycielem przedszkola?
  • Czy nauczyciel ma prawo odnieść się do uwag dyrektora przedszkola na temat jego pracy?
  • W jaki sposób przekazać nauczycielowi konstruktywną krytykę?
  • W jaki sposób motywować nauczyciela do poprawy jakości pracy?
  • Jak opracować wzór arkusza obserwacji zajęć nauczyciela przedszkola?

Pozostało jeszcze 91% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli posiadasz już konto – zaloguj się:

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeśli nie masz dostępu,

UTWÓRZ KONTO TESTOWE i skorzystaj z jednorazowego bezpłatnego dostępu na 48 godzin

  • Dostęp do tego konkretnego artykułu oraz do setek pozostałych porad dla przedszkoli publicznych i niepublicznych.
  • Dostęp do bogatej bazy wzorów 738 dokumentów.
Numer 129 Kwiecień/Maj 2024 r.
Dodano: 23.04.2024

Numer 129 Kwiecień/Maj 2024 r.

Pokaż listę wydań

Testuj bezpłatnie Portal przedszkolny przez 48 godzin