Nauczyciel wspomagający prowadzi odrębny dziennik, jeżeli prowadzi zajęcia rewalidacyjne lub inne zajęcia określone w indywidualnym programie edukacyjno-terapeutycznym. Dowiedz się, czy przepisy nakładają obowiązek prowadzenia odrębnego dziennika w odniesieniu do zajęć prowadzonych wspólnie z innym nauczycielem.
Dziecko poniżej 2,5 roku życia nie może zostać wychowankiem przedszkola. Możliwe jest natomiast przyjęcie dziecka w celu prowadzenia zajęć wczesnego wspomagania rozwoju – na takie zajęcia mogą uczęszczać dzieci niebędące wychowankami przedszkola. Czy w takiej sytuacji przedszkole będzie pozbawione dotacji?
Już za miesiąc nauczyciele zaczną przygotowywać się do wydania rodzicom informacji o gotowości podjęcia nauki w szkole podstawowej. Niektórzy rodzice dowiedzą się od nauczycieli, że dziecko nie jest jeszcze gotowe na rozpoczęcie nauki i warto zastanowić się nad wystąpieniem o odroczenie rozpoczęcia roku szkolnego. Co powinni wiedzieć rodzice, których dziecko może potrzebować dodatkowego roku w przedszkolu?
Z tego artykułu dowiesz się:
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w innych formach wychowania przedszkolnego nie jest obowiązkowa. Nie oznacza to jednak, że w razie stwierdzenia potrzeby zapewnienia wsparcia dla dziecka lub jego rodziców, nauczyciele mogą pozostać bierni. Sprawdź, jakie obowiązki przepisy nakładają na punkty przedszkolne.
Bardzo często rodzice w trakcie trwania roku przedszkolnego doręczają do przedszkola opinię o potrzebie objęcia dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną. Jakie działania powinien w takim przypadku podjąć dyrektor przedszkola i nauczyciele w przedszkolu niepublicznym?
Prawo oświatowe ogranicza niektóre kompetencje niepublicznych poradni psychologiczna pedagogicznych. Orzeczenia i część opinii mogą wydawać tylko poradnie publiczne – sprawdź, do wydawania których uprawnione są wyłącznie poradnie publiczne, a kiedy należy uwzględnić również opinię poradni niepublicznej.
Zdarza się, że rodzice informują przedszkole o rezygnacji z dalszego korzystania z pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej jego dziecku. Czy mają takie prawo? Jak w takiej sytuacji powinno zareagować przedszkole, aby mimo decyzji rodziców zapewnić dziecku odpowiednie wsparcie i pomoc?
W ramach podsumowania pracy szkoły po pierwszym półroczu warto także dokonać oceny udzielanej w placówce pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Krótko omawiamy, na czym warto bazować przy tym zadaniu oraz jak wykorzystać wypracowane wnioski w planowaniu kolejnych działań przedszkola w związku z pomocą psychologiczno-pedagogiczną
W ramach podsumowania pracy przedszkola po pierwszym półroczu warto także dokonać oceny udzielanej w placówce pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Krótko omawiamy, na czym warto bazować przy tym zadaniu oraz jak wykorzystać wypracowane wnioski w planowaniu kolejnych działań przedszkola w związku z pomocą psychologiczno-pedagogiczną.
Z tego artykułu dowiesz się m.in.:
Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny nie jest dokumentem przekazywanym w razie przeniesienia dziecka do innej placówki. Nie może jednak odmówić wydania go rodzicom, oni z kolei mogą przekazać go nowemu dyrektorowi. Czy wykorzystanie IPET z poprzedniego przedszkola jest dopuszczalne?
Dyrektor przedszkola przed rozpoczęciem pracy związanej z planowaniem pomocy psychologiczno-pedagogicznej w nowym roku szkolnym powinien dokładnie zapoznać się z dokumentacją opracowywaną w roku minionym. Pomoże mu to zebrać wnioski dotyczące koniecznych zmian i stworzyć harmonogram optymalnie dostosowany do potrzeb dzieci oraz nauczycieli.
© Wiedza i PraktykaStrona używa plików cookies.Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies.